venerdì 11 marzo 2011

I vins da Imperatrice






Si è tignude a Rome al museo Napoleonic dal 25 di novembar al 27 di fevrar le mostre "I vini dell'Imperatrice. La cantina di Josèphine alla Malmaison". L'idee da esposizion ven fur da l'inventari dai bens de imperatrice Josèphine, prime femine di Napoleòn I, di cui veve divorziat par no jessi stade in grat di dagj un erede. In tal cjascjel di Malmaison le cantine ere furnide di plui di 13000 butilis. E le liste dai vins servis a chei che vevin le fortune di jessi invidas ere impressionande. Si lave dai vins di Borgogne, di Bordeaux e Champagne ai miors vins da zone di Languedoc-Roussillon, da Spagne e da l'Italie, come il Picolit dal Friul il Rosolio e il Vermouth. Poi par no tradì lis originis creolis, le imperatrice veve une pasion pal rum e i "licors da isulis". In ta mostre si passave da butililis cun fregios e inizials di Joséphine e Napoleòn e di altris da famèe Bonaparte, ad une biele colezion di tazis e servizis par ogni tipologie di vin (lis tazis di forme Medici servivin pal vin di Borgogne) e ancje cualchi coppe pal "punch", chel podeve jessi servit sie cjald (alore el podeve dà su tal cjaf) che fresc (mior tolerat). E tai panei di spiegazion si scuviarz che Napoleòn nol ere un apasionat di vins e ancje i miors Bordeaux ju slungiave cun le aghe!
Ma une robe strane: tal depliant chel presentave le mostre, in ta version franzese si lei:"Les meilleurs vins de Bordeaux, de Borgogne et de Champagne, y voisinent avec les grand crus du Languedoc-Roussilion, de l'Espagne ou de l'Italie. tel que le Picolit du Frioul, le Vermouth et le Rosolio." Se si va a lei le version in talian e in ingles sparès le citazion dal Friul.
Forsi no si saveve cimut tradusilu!

1 commento:

Anonimo ha detto...

MANDI O SOI LEO E O SOI IN TAL JET CUN TRE CUSINS SOT DAL CJAF E IL COMPUTER SU LE PLETE.
O AI APENE LESUT LE DESCRISION DE MOSTRE TAL MUSEO NAPOLEONICO E TI FAS I MJEI COMPLIMENS, SEDI PAL CONTENUT CHE PE SCRITURE.
ALORE TI DIS: SE A NAPOLEON NO I PLASEVE EL VIN, PARCE' QUAND CAL JERE A CASARSA A LA DITE "CE DELICIE" DAL VIN DI CHEL PAIS (CHE CUMO' SI CLAME CASARSA DELLA DELIZIA) ?
MANDI BJELE E MANDIMI SE TU PUS IL NOM DI UN CORETOR DE LENGHE FURLANE PAR WORD.
GRASIE DI DUT LEO