lunedì 25 aprile 2011

Pinot Grigio Santa Caterina



Pinot Grigio Santa Caterina Aziende Fantinel.

Un biel color zal in te tace di cui vegnin fur parfums di rosis di cjamp, agace e cualchi note di "agrumi" (no mi ven le peraule juste!). Reste sec in bocje e vonde persistent.

Perfet cul pes, ma ancje cun preparazions di prins no mase complicadis, come risot, gnocs cun spongje e salvie e cun seconds semplics e di ciars blancis.

Di gust ancje come aperitif.

Par un biel augurio di Pasche....

giovedì 21 aprile 2011

Une butilie.. dal gnò pais

Vin: Friulano (vendeme 2009) DOC Grave
Aziende: El clap - Vilegnove dal Judri - Udin

Sul friulano si è dit dut ormai. Chiste produzion ven fur da agricolture biologiche di une aziende a conduzion familiar e à compagnat ben il risot cui sparcs e il poleç rostit che erin tal menu.
Se pensi che di che bandis lì lavin a zuà di fruz (ancjemo no erin i gnognosaurs e i videogiochi!)

mercoledì 20 aprile 2011

Segnalazions

Une ostarie Mandi a Milan che fas Muset e brovade no si pues no segnalà, come ancje lis ricetis e le organizazion dal blog Ma che ti sei mangiato...
Si puedi no dì chel Friul non l'è sparnizat par dute l'Italie??

Meditazions

Samee che l'interes pal vin sedi tornat tai binaris da normalitat.
Dopo ve viodut ducj che erin deventas intenditors, espers e cuissà ce altri, cun un sflurì di enotechis, wine bar di dutis lis bandis, mi samee che l'ambient sedi un poc cuietat.
Il vin tornat a deventà robe di elite? Forsi no, alc l'è stat semenat ancje ben, e le produzion in cualitat je propit crissude. Cumò son ator biei prodos, tante int à capit che fà vin nol è un zuc, che covente impegno e serietat. E che ancje se je une publicitat fuarte, se il prodot nol plas, l'e destinat a sparì.
Reste tant di lavorà su l'educazion alimentar e sui abinamens cul mangjà.
Ma dal moment che l'è un argoment complicat, l'à scars estimadors....

mercoledì 13 aprile 2011

Lis informazions justis

Cuand che si fevele di diete mediteranee si dis che il consum di alcul l'à di jessi moderat. Sares plui coret fevelà di vin e no di alcul. L'Universitat di Barcelone à publicat un lavor dulà che si mostre cimut che il vin ( in chist cas ta varietat Merlot) conten proprietas antiossidantis pluitost chel gin ( Nutrition, metabolism and cardiovascular disease 2011;21:46-53). Le spiegazion? I polifenoli presints tal vin, e completamenti mancians tal gin. Poi l'è just dì che cualchi varietat come il Pinot neri l'è chel cun plui alte cuantitat di polifenoli cussì come i vins invecias in len (no cui cips, che dan dome il savor dal len!). Une juste informazion pol dome judà un prodot di cualitat...

A scuele di..blog enologic


Cimut no segnalà chiste iniziative? Cuasi, cuasi mi iscrivi al cors ancje jo.

No sares une brute idee imparà alc di gnuf specie sul vin furlan chel samee le storie dal "Brutto Anatrocollo": di un vin di ostarie a un vin di alte cualitat!!


venerdì 8 aprile 2011

Une butilie.... dismenteade

Propit cualchi dì fa je vignude fur une butilie di vin frances dismenteade. Si tratave di Gris des Sables 2005 Prestige dal Domaine di Montcalm, comprade in un viaç in Provenze e Camargue cualchi an fà. Tra l'altri veve vincjut il premi Medaille d'Or Paris 2006. Si trate di une produzion che ven fur dal cur da zone da Camargue, dal color rosat, che in te primis butilis veve une predominance di savors di mar. Le conservazion ere conseade masime par 24 mes. Une butilie piardude? Un mudament di color ere evident dal rosè si ere rivas all'ambre, ma une volte viarte a mostrat parfums di pomis (trisculis, lampons). Al gust secje, vonde morbide, sauride, plasevule, cence retrogust mareos. Pensavi di butale vie, invezit je finide a svelt. Mai pensà di savè dut sui vins!!!