domenica 29 maggio 2011

Cantine aperte



In ta domenie di "Cantine Aperte" un bon brindisi ai partecipans sparnizas par l'Italie.

giovedì 19 maggio 2011

Citazion

Chiste volte le citazion di un altri blog sui vins
http://www.acquabuona.it/2011/05/larte-della-cottura-della-carne-a-ciascuno-il-suo-calore/

Buine leture!!!

domenica 15 maggio 2011

Bottega Friulana

Par chei che no rivin a cjatà duç i prodòs par preparà une biele cene furlane e magari son lontans dal Friul e no san cimut fà spese, une buteghe online di prodòs furlans po jessi une biele idee. Si pol ancje contattà ogni aziende, ma cussì samee propit di jessi a fà spese in Friul!! Ai cjatat ancje un altri sit dulà che si fevele di culture enogastronomiche in Friul, che si clame Friuli Tipico. Ma su chest sit mi a vignude cualche perplesitat cuand che in tes gnapis no je come aziende la Nonino.. Mi pareve che no fòs tant piçule di dismenteale......

venerdì 13 maggio 2011

Asolo Prosecco DOCG Superiore



Lu san duç ormai che le zone dal Prosecco includ un toc di Friul, par tigni dongje il pais di Prosecco a dute le zone classiche di produzion (le storie dal Tocai bruse ancjemò!).



Biele la degustazion ator par varis enotochis di Rome par le zone di Asolo (le altre zone je che di Valdobbiadene). Dis produtors an presentat le produzion e si è podut scielzi tra extra dry, brut e millesimat. Parfumat, fresc in bocje, ben ecuilibrat: di ogni campion si podevin dà chestis caratteristichis, ma ancje notà lis difarencis di ogni cjase di produzion. Ben ancje l'abinament cun la porchetta (no covente tradusi, je internazional!).


Le prossime volte che di cualchi bande mi presentaran un "prosecchino" par aperitif, mi tornarà tal cjaf chiste degustazion....


mercoledì 11 maggio 2011

Vin, elisir di lungje vite?







Se si scolte Plinio il Vecchio (Historia naturalis, I secolo dopo Cristo) «l’imperatrice Iulia Augusta mise in conto al vino Pucino gli 86 anni, non bevendone altro. Nasce nel golfo del mare Adriatico, non lungi dalla sorgente del Timavo, su un colle sassoso, dove alla brezza marina matura per poche anfore, né si crede ve ne sia di migliore per i medicamenti».





Ancjemò si stà a discuti se il Pucinum el sedi Refosc o Terran, dal moment che si fevele di une cualitat di vin nigerrima, citat ancje par Erodiano.





Forsi le imperatrice veve scuviart l'elisir di lungje vite tant timp prime di dutis lis mascaris di belece cumò che si cjatin basadis sui antiossidans dal vin. Cuissà però cui chel pajave lis spesis di spedizion par fà rivà il Pucinum fin a Rome...





domenica 8 maggio 2011

LineaVerde



Propit uè LineaVerde je lade a spass pal Friul e je lade a cjercjà prodòs regionai, ma ancje a mostrà tradizions e lucs dal Friul.



Purtrop mi è stat pussibil viodi domi il persùt di Sauris e le bire artigianal simpri di Sauris e il gran final, in ta place dal Cjascjel a Valvasone. Farinis, biscòs, pan, persut di San Danel, salam e par finì ancje un brindisi di Friulano!! E le tesidure da lane, ancje in lontananze le cjesidure da cjadreis, le piture, l'artigianat dai scùs, insome plui che un final sarès coventade une gnove puntade! Ma si varà di là di persone a fà un zir su pai borgs dal Friul!

mercoledì 4 maggio 2011

Picolit e formadis

Cumò si use cumbinà i formadis di plui tipos cun marmeladis e mil.
Ma i vins licuoros e i vins dols?

Tant par studià vevin abinat il Picolit COF 2006 cun formadis blu o come che si clamin in Italie erborinas. I formadis in abinament erin:

Blu di Bufala

Gorgonzola Naturale Extra

Verde capra della Valtaleggio

Strachitunt

Zola blu Valle Grana


Il Picolit l'à cumbinat ben cui prins cuatri, ma nol rivave a fà front a le sapiditat dall'ultim, dulà chel è mior cumbinà un vin licoros come il Pedro Ximenes.



Par scuviarzi altris formadis http://www.iformaggi.it/

martedì 3 maggio 2011

Proverbios

Duç ator tal mes di Mai a fà mirindis pai pras, a cirè il soreli, par giavasi vie il gris dall'unviar.
Ma par visasi di cimut che l'è important il timp in chiste stagion pal vin, ecco doi proverbios:

Ploie di Mai, vin tant che mai!

Se in Mai al tampieste nuie nol reste.

lunedì 2 maggio 2011

DOC Roma



Ai capit che par promuovi il turism no si sa ce inventasi, ma chiste propueste mi par un tìc fur di sintiment: DOC Roma, che vares di meti insieme le DOC da province.



Nol è vendi vin, ma vendi immagine di alc che nol è, Rome no si identifiche di sigur cun un vin, son robis difarentis che le rendin uniche....Par un pensiar plui professional, clicait !

domenica 1 maggio 2011

I poetas dal vin

In une poesies dall'abat Zuan Batiste Michieli (ator dal 1700) intitolade: Bacco in Friuli o sia ditirambo sopra i vini del Friuli e segnatamente sopra il Picolito je une biele esposizione enologiche di vins furlans ancje cualchidun sparit:

Del bel Turro (Torre) sulla sponda
il buon vin alligna e abbonda
che del dolce Berzamino
ne berrei per poco un tino:
e vorrei sempre esser solo
nel ber a tazze piene il buon Pignolo.

E le storie va indenant contand ancje cimut che i produtors spedivin in dute
l'Italie e ancje "al Franco e all'Ispano".

E par finì un brindisi di un anonimo al Picolit:

O Picolit, o liquido tesoro
Figlio gentil di friulane viti
...........................................
Fra splendidi piacer di lieta mensa
Le tacce irrora, e con nettaree stille
Risveglia in sen le provvide faville.

Buine fieste dal prin di Mai !! Vualtris che podes festegià......