mercoledì 30 marzo 2011

ESRA.FVG 2

Altris nutizis interesantis vegnin da fatoris pas scuelis, in te aree didatiche. Soi lade a viodi lis propuestis che erin presentis e tantis iniziativis son par mostra a grands e piçui lamps di storie e culture contadine in Friul. Ma le lenghe furlane je lade pai trois: dome dos aziendis (lis ai cjaladis cuasi dutis..ma se je è cualchi mancianze visait!) presentin lis ativitas ancje in furlan,magari dome a richieste: mior di nuie!!! Un poc di plui no si pol doprà chiste puare lenghe furlane par spiegà cimut che si fasin lis pipinis cui scus da panole o magari lis sportis "ecologichis" par là a marcjat??? Lis aziendis son: Doi Cocolars Là dai Pitars Buinis spedizions in campagne!!

ERSA.FVG

No mi visi cimut che soi finide in chistis paginis web. Ma ai cjatat tantis nutizis interesantis In prin il congres (AGRIEST) che si è tignut il 27 di fevrar chel fevelave "A le scuviarte das vecis viis dal Friul". Però ce biel panorama di viis che si an! Cun un grand lavor dal 2002 al 2009 son stadis individuadis 180 varietas originals di cui 106 ros e 74 blancs, e son stadis recuperadis 25 varietas rosis e 18 varietas neris. Se chist nol è un grand patrimoni di vins!!! E se si và a viodi ancje il lavor di Paolo Silivotti si a ancje l'analisi sensorial dai vins. Dopo ve finit di lei il material su chist argoment (cuissà se vevin fat ancje documents di chist congress) mi è vignude tal cjaf le interviste a Gianola Nonino e le faturis par partà indenant certis produzions e le nasside dal premi "Risint d'Aur". E se vessin butade vie ancje le ribuele, il refosc e vesin mitut dut sauvignon e chardonnay? Par furtune i furlans tegnin cont dut!!!

mercoledì 23 marzo 2011

Le Figaro e le crociere enologiche


In tal mes di avril sarà pusibil fà une crociere enologiche par scuviarzi le scune là chel è nasut il vin. Un biel articul l'è stat publicat su Le Figaro (chel à ancje un Club vin) e in un post l'è un biel mut di dì: nol è un bon gustà cence un bon vin (..pas de bon repas sans un bon vin..).

Propit tal just abinament l'è il secret da buine cusine. Un vin sbaliat pò ruvinà un plat chel à domandat tante fature e tante preparazion, come chel pò cuviarzi i savors di une pietanze e jessi predominant.

Cund che si scielz un vin par un gustà si vares simpri di savè ce chel cogo l'à preparat , non baste savè "carne o pesce". Se magari si lu prove ancje prime, un figuron!

Dioniso e Ampelo

Dioniso e Ampelo l'è une storie da mitologie greche, che ai cjatat in un cuadri di Pierino da Vinci, in te mostre dal Bronzino che je concludude a zenar a Firenze.

In chiste storie par scjampà al regno dai muars, Ampelo ven trasformat in une vit, di dulà che Dioniso cjape sù e strize un rap par produsi un licuid simil a le ambrosie! Ere nasut il vin!

Le storie je propit biele e mertave di jessi contade

Ancjemo apuntamens

Miercus 30 di marc as 20.30 di sere tal Ristorant "Sinfonia in 2 note" (Via Madonna del Mare 2/d- TS) si tignarà une biele cene -degustazion compagnand cul pès i vins da DOC Isonzo -Tignude di Blasig . Bisugne prenotà (040 3229944)!!



I nobii da Conte dai vins di Rome si incontraran par un brindisi e le presentazion di vins da Aziende di Giorgio Colutta vinars 25 e sabide 26 in ta sede da Delegazion in te enoteche Trimani.

Sintì il Fogolar Furlan di Rome pai details.



Cualchidun disarà che nol è il moment par fà brindisi dal moment che tra taramot in Japon, vuere in Libie, e problemas di gestion di chei che sciampin da vuere, no si sà plui dulà parasi.

Ma se no si cjale a cualchi iniziative gnove, se no si spere in un tic di futur mior, alor lasin piardi dut e ...mandi!

sabato 19 marzo 2011

Ducato dai vins furlans


Di cualchi bande si è za scuviart che soi deventade NOBILE dai vins furlans in ta delegazion di Rome. Propit cussì, soi jentrade in tal Ducato dai vins furlans. In une cerimonie tignude ca da enoteche Trimani il 16 di dicembre fieste di intronizzazion insieme a l'inaugurazion da Delegazion di Rome di chiste Associazion. Ce dì? Braure, propit tante braure!!
Cuissà ce che mi a di capità ancjemo, dut par une passion pai vins mitude par furlan.
Mi tocjarà cjate il sisteme di capità plui dal spes in Friul, mi metarai a studià cimut fà!!

mercoledì 16 marzo 2011

SUPERWHITES 2011

Une FIESTE: ecco cimut che si pol descrivi il dopodimisdi di domenie 13 al St. Regis Hotel. E ce prodòs: si lave dal Montasio al persut di S. Danel, dal salam dal Cuei al Praga. Il dut ben compagnat dai vins: friulano, pinot blanc e gris, malvasie, ribuele, chardonnay, sauvignon, e ancje ramandul e picolit.
Ancje se soi stade strete cui temps, i vins che ai cjercjat an partat dongje dome bielis emozions e un Vin el à di dà emozions! E fevelà cui produtors par confrontà cun lor i pussibi abinaments dai lors vins cun cualchi plat particolar. Ad esempli ere un pinot gris ramat chel clamave propit un risot magari cun tartufo... E chel ramandul chel domandave dome di compagnà un Montasio stagionat...
Je stade une gran biele fieste pecjat che ven dome une volte ad an!
Ma une fieste cui ros furlans no si rive ancjemò a fale? Magari in une salute plui picule.......

venerdì 11 marzo 2011

I vins da Imperatrice






Si è tignude a Rome al museo Napoleonic dal 25 di novembar al 27 di fevrar le mostre "I vini dell'Imperatrice. La cantina di Josèphine alla Malmaison". L'idee da esposizion ven fur da l'inventari dai bens de imperatrice Josèphine, prime femine di Napoleòn I, di cui veve divorziat par no jessi stade in grat di dagj un erede. In tal cjascjel di Malmaison le cantine ere furnide di plui di 13000 butilis. E le liste dai vins servis a chei che vevin le fortune di jessi invidas ere impressionande. Si lave dai vins di Borgogne, di Bordeaux e Champagne ai miors vins da zone di Languedoc-Roussillon, da Spagne e da l'Italie, come il Picolit dal Friul il Rosolio e il Vermouth. Poi par no tradì lis originis creolis, le imperatrice veve une pasion pal rum e i "licors da isulis". In ta mostre si passave da butililis cun fregios e inizials di Joséphine e Napoleòn e di altris da famèe Bonaparte, ad une biele colezion di tazis e servizis par ogni tipologie di vin (lis tazis di forme Medici servivin pal vin di Borgogne) e ancje cualchi coppe pal "punch", chel podeve jessi servit sie cjald (alore el podeve dà su tal cjaf) che fresc (mior tolerat). E tai panei di spiegazion si scuviarz che Napoleòn nol ere un apasionat di vins e ancje i miors Bordeaux ju slungiave cun le aghe!
Ma une robe strane: tal depliant chel presentave le mostre, in ta version franzese si lei:"Les meilleurs vins de Bordeaux, de Borgogne et de Champagne, y voisinent avec les grand crus du Languedoc-Roussilion, de l'Espagne ou de l'Italie. tel que le Picolit du Frioul, le Vermouth et le Rosolio." Se si va a lei le version in talian e in ingles sparès le citazion dal Friul.
Forsi no si saveve cimut tradusilu!

mercoledì 9 marzo 2011

Gnufs apuntaments

Domenie 13 di marz ( as 14.30 fin as 19.30) apuntament al sT Regis Hotel a Rome cun SUPERWHITES la grande fieste dai vins blancs furlans, dulà che rinomadis cantinis presentin i lor prodòs. Une ocasion che oramai clame dongje ogni an estimadors dai blancs furlans da capital e dulintor.



Invezit, gli amis da cantine Pitars, che une an fasin e une an pensin, presenti il 25 di marz un diari di viaç in moto (!!) in Cine e une cene dulà che ricetis cinesis si sposin cun vins furlans.
Sarès propit curiose di provà a cjercjà il dolç e viodi cimut che si abine cul ramandul!

lunedì 7 marzo 2011

A proposit di modis...

" Ora, per mia fortuna, va di moda fare finta di intendersi di vino, così tu vedessi quanti ragazzotti entrano nel dopocena, prendono la lista dei vini e poi ti chiamano:'Mi berrei volentiri un..? e magari ti scambiano il nome della fattoria con quello del vino, oppure vogliono un Chianti dell'87 che se uno se ne intendesse un minimo saprebbe che un Chianti dell'87 al massimo lo puoi usare come combustibile, e poi come se non bastasse ci mangiano i formaggi con il miele."
Marco Malvaldi -La briscola in cinque

L'à propit reson! cumò duç espers che zirin dis minus il vin ta tace par dagj aiar (come se no savesin che i parfums a fuarce di zirà il vin a svaporin), che come Albanese l'à ben mostrat ta so parodie rivin a sintè l'odor da rose pastanade daur cjase dal sindic, e poi magari simpri parce chel va di mode misturin savors, che fasin vignì fur len e amar.
Magari mior dos nozions siguris che tante cjacare. Ma mi a parut che si è scuminzat a sbassà lis alis e che la crisi vedi moderat ancje chistis personis. Insome sin tornas al classic che non pase mai di mode: preparazion e judizi.

domenica 6 marzo 2011

Un consei

Jeri lade un momentut a Firenze, ma propit parce che no dismentei le passion dal vin, un piçcul consei.
Se pasais di lì e ves un tic di fan, podes provà BORGOVINO, un localùt picul in vie Borgo S. Lorenzo al numar 21 dulà che l'assortiment di panins fresc l'è valid e dopo magari se propit no ores la cocacola, podes provà cun un tai di FRIULANO!! Sì, propit un puest di conseà agli amis.
Mandi
www.borgovino.com

mercoledì 2 marzo 2011

Tornat!!


Si, dopo tante fature dopo tantis peregrinazions a risolvi un conflit di interes cun l'elettroniche, ecco cà a fevelà di vin une altre volte!!

No sarès mica deventas duç astemios intant??
Tantis robis di contà, ma pal prin post da gnove edizion une robe serie cjatade su un libri di un mestri samurai Ichijo Kaneyoshi, consiliar par dos voltis di un imperator giapones tal 1470.
A tutti andrebbe offerta la possibilità di rallegrarsi bevendo del vino come modo di accompagnare il divertimento. Che altro si potrebbe aggiungere? Perfino i discorsi di Confucio non indicano quantitativi precisi rispetto al vino, tranne il fatto di non diventare molesti. Dipende da come uno regge l'alcol, non c'è una regola per questo si dice che non esistono quantitativi precisi...Se ti sei divertito al punto da sentirti su di giri e pensi di essere sbronzo, è meglio per tutti se ti ritiri presto, perchè potrebbe facilmente accadere un incidente.
Se no son attualis chistis considerazions...