venerdì 28 agosto 2009

Vacancis alternativis

Crisi? Pos risparmios par preparà un viaç?
Le rispueste alternative pues jessi chiste furnide da agricolture: di mangjà e durmi in cambio di lavor. Si je fature, no une vacance di polsà, ma si riscuviarz un altri mond, magari si impare a ristrutturà une cjase o a preparà plas vegetarians.
World-Wide Opportunities on organic farms: une gnove famèe?

mercoledì 26 agosto 2009

Scuele di scriture

Une idee gnove che segnali vulintiar: tal miec da culinis dal Valpolicella si ten le scuele di scriture sul vin. Lezions in te cantinis, profums di descrivi, sensazions di cundividi... Le nutizie je interesante sperin si diffondi ator pa cantinis.....

sabato 22 agosto 2009

Ancjemo une ricete...



Ancjemo une ricete chiste volte cul ton. Si nomine il grecanico, ma mi par che ancje un pinot gris o un rosat puedin sposà ben chist plàt.


Simpri cjercià par savè se va ben...

Soluzion dal probleme da ecedenzis


Cualchi aziende si lamente da ecedenzis in cantine. Baste cialis ator, mior su internet e ven fur une biele soluzion, ancje ecosostenibile!!!

Di provà!

Vino avanzato? In Usa ci fanno il pieno all’auto
Vi sono avanzate bottiglie di vino aperte che non sono più buone da bere, o birre ormai sgasate? Bene, trasformatele in benzina, o meglio, etanolo per fare il pieno alla vostra auto. L’idea è diventata realtà negli Stati Uniti, grazie alla “E-Fuel Microfueler”, macchina (che si può montare in giardino) in grado di trasformare i rifiuti organici, compreso vino, birra e tutti i sottoprodotti della vinificazione riutilizzabili in carburante. Costa 10.000 dollari (con serbatoio da 250 litri) e viene fornita con un credito d’imposta di 5.000 dollari, e l’unico prodotto di scarto che produce è acqua distillata.

martedì 18 agosto 2009

Dal Museo Civic di Udin...

Afresc chel ven dal Palaç Perusini-Antonini di Udin e l'è datat XIV secul...
Une vendeme medieval in Friul: un biel ricuard!

lunedì 17 agosto 2009

Uè si fevele di cusine!




Sai che l'è cialt (mi pâr che ier a Rome fossin un 40 grads), che no ven voe di metisi a fà cuei, ma se cualchi persone ves di vè un tic di fan di robis buinis us segnali chist gnôcs servis tun zeût di frico... Mi ven za gole... Se invezit le gole je che di fasi servì, provait chist!


Buinis ferîs e preparaisi par vendemà (ancje se mi par che cualchidun l'à za scuminzât..)

giovedì 13 agosto 2009

GRANDE FRATELLO

Ancje tal mond dal vin ven fur il Grande Fratello. Sperin chel servi ad alç....ma no sai a ce!!

Va in onda “The Winemakers”, il “grande fratello del vino”
Dal prossimo mese va in onda sul network a stelle e strisce PBS “The Winemakers”, il primo reality show sul mondo del vino. La serie in sei puntate vedrà protagonisti sei uomini e sei donne - avvocati, insegnanti, ingegneri e rivenditori di vino - sfidarsi nelle più diverse operazioni che caratterizzano la produzione vitivinicola dall’uva alla bottiglia. Al vincitore sarà data la possibilità di creare e lanciare la propria marca di vino negli Stati Uniti. Intanto, è già stato avviato il casting per la seconda serie del programma, che sarà realizzata in Francia, a settembre, nella Valle del Rodano.

domenica 9 agosto 2009

Notizis positivis...

Scumenzin a rivà notizis positivis sul lavor: le universitat di Udin e l'Istitut Agrari S. Michele all'Adige an comunicat che ben l'88% dai laureas in ENOLOGIE el cjate lavor in 6 mes!!!!! E sameè che son ancje ben preparas!!!
Se si pense che ancje Leonardo da Vinci e Sandro Botticelli vevin viarte une tratorie cun ranis fritis come specialitat (vevin cualchi probleme a fà capì il menu par vie da grafie al contrari di Leonardo!!!), propit samèe che le nestre enogastronomie vadi simpri ben.
Cuasi, cuasi....

mercoledì 5 agosto 2009

Enoturism in Champagne


Une vacance in Champagne?Parce no, maxime se si rive a organizale ben prime di partì! Partint dal http://www.champagne.fr/ e lant sul link dall'Enoturism in Champagne si pol organizà dut il viaç scielzint dulà durmi, dulà mangja, cualis cantinis viodis e cualis altris atrativis son presentis in ta region. El ven fûr un cuaderno cun dutis lis informazions agiornadis di partasi atôr.

Par alc di mancul uficial si pol lei il Blog di Francis Boulard, produtôr di Champagne.

In ere informatiche mi pâr une buine idèe judasi cun la rêt, poi se si preferìs l'à a câs nissun lu viete, parce che il mont l'è biel par chist!

martedì 4 agosto 2009

Viandans dal vin in Europe

L'associazion Città del vino dà nutizie da nasside dai Viandans dal vin, progjet puartat indenant in Europe da Iter Vitis e das Città del vino europeis, che si clamarà "Les chemins de la vigne in Europe". Itineraris originai e alternatifs par movisi in Europe dulà chel vin l'è un mieç par pasà i cunfins e par scuviarzi le identitat Europee. Se si pense che lis viis si partavin ancje come dote di gnocis di un stat a chel altri (Tocai docet), si viot come le culture enologiche dal vecjo continent devi jessi conservade e tutelade propit in un moment di globalizzazion e di estirpazion, magari propit di vignis situadis su zonis imperviis. Ma no ai rivat a capì se chisc itineraris tirin dentri ancje il Friul. Che si fasì alc..!

Wine Kit..




Son duc in ferment: oramai si pol fa su Chianti, Barolo e cuissà altri ce cun tun poc di polvarinis, buine aghe frescje e tante chimiche. Si trate dai Wine Kit che si puedin ciatà su sit tipo chist, cun polvarins ancje par fà le bire. Ce chel ven fur ( no puedi clamalu vin) je une robe. Cussì dis le publicitàt: "Vintners Reserve, the first 28-day winemaking kit, contains 100% pure varietal grape juice and concentrate. This wine kit continues to set the standard in its category by yielding wines of excellent quality, flavor and aroma. Vintners Reserve offers a wide range of varieties that allow the winemaker to experience numerous styles and tastes. Produces approximately thirty 750ml bottles, ready to bottle in 1 month, ready to drink in 1-2 months."
Sperin che i furlans no scumenzin a doprà chistis robis....